Drie scouts op een middeleeuws toilet

Algemene informatie Scouting Kon-Tiki

Scouting Kon-Tiki is een actieve scoutinggroep uit Putten, opgericht op 26 april 1969. De groep is genoemd naar het beroemde vlot van de Noorse avonturier Thor Heyerdahl, waarmee hij in 1947 naar Paaseiland voer. Voor ons verwijst de naam Kon-Tiki naar de gedachte dat we samen meer kunnen bereiken dan je van tevoren zou denken, dat je dus alles moet proberen.

Kon-Tiki bestaat uit twee delen, namelijk de Stichting Scouting Putten, die het gebouw en andere bezittingen t.b.v. onze scoutinggroep beheert. Daarnaast hebben we de vereniging Scouting Kon-Tiki, waar onze scouts lid van zijn. Het bestuur van de vereniging houdt zich bezig met de groepszaken, zoals ondersteuning van leidinggevenden en contact met ouders bij problemen.

Het beroemde vlot Kon-Tiki van Thor Heyerdahl
Het vlot Kon-Tiki

Speltakken

Onze vereniging bestaat uit 8 leeftijdsgroepen voor jongens en meisjes, deze noemen we speltakken. De speltakken die Kon-Tiki op dit moment heeft zijn de Bevers, Welpen, Havelihorde (Welpenmeisjes), Verkenners, Padvindsters, RSA, Explorers en Stamgasten. Scouting Kon-Tiki heeft op dit moment ongeveer 150 actief betrokken leden!

Elke zaterdag spelen we het Scoutingspel in ons in 2010 nieuw gebouwde clubhuis op Landgoed Schovenhorst! Dan worden er allerlei activiteiten georganiseerd door de stafleden en jeugdleden zelf. Je kunt hierbij denken aan; kampvuren, pionieren, vlotten bouwen, tochten lopen, cyberhiken en diverse kampen.

Ben je nieuwsgierig geworden, kijk dan bij lid worden hoe je een afspraak kan maken voor een ochtend of middag vol spannende activiteiten!

Clubhuis

0341-214644 (alleen op zaterdag)

Scouting Kon-Tiki
Garderenseweg 144b